
Modeluj swoją wizję aż do ostatniego szczegółu
3ds Max wprowadza ulepszenia wydajności wielu narzędzi do modelowania, umożliwiając artystom szybszą pracę, zwiększenie wydajności i skupienie się na kreatywności.
Oferuje bogaty i elastyczny zestaw narzędzi do tworzenia najwyższej jakości projektów z pełną kontrolą artystyczną:
- Twórz ogromne światy w grach.
- Wizualizuj wysokiej jakości renderingi architektoniczne.
- Modeluj precyzyjnie szczegółowe wnętrza i obiekty.
- Ożywiaj postacie i funkcje za pomocą animacji i VFX.

Zwiększanie produktywności i kreatywności artystów za pomocą programu 3ds Max.
3ds Max wprowadza znaczące aktualizacje, które maksymalizują produktywność artystów i minimalizują zakłócenia przepływu pracy. Ta aktualizacja obejmuje poprawę wydajności zapisu pliku sceny, ulepszenia w zakresie modelowania w narzędziach takich jak Smart Extrude, ulepszone doświadczenie w zakresie UV dzięki integracji z Unfold3d i wiele więcej.
Przydatne funkcjonalności w programie Autodesk 3ds Max:
Wydajność zapisywania plików
Wydajność zapisywania plików scen została znacznie poprawiona w 3ds Max, aby zminimalizować zakłócenia przepływu pracy. Sceny są zapisywane średnio ponad dwa razy szybciej niż w poprzednich wersjach. Wzrost wydajności zależy od takich czynników, jak rozmiar i złożoność sceny oraz możliwości sprzętu.
Unfold3d dla modyfikatora unwrap UVW
Unfold3d został zintegrowany z 3ds Max, pozwalając na uzyskanie jeszcze lepszych rezultatów mapowania UV. Artyści pracujący z danymi UV w oknie Edit UV modyfikatora Unwrap UVW będą mieli dostęp do ulepszonych algorytmów Unfold3D, takich jak: odklejanie, odprężanie i upakowywanie.
Ulepsz Smart Extrude
Wykonywanie interaktywnych operacji wyciskania nigdy nie było łatwiejsze. Funkcja Smart Extrude została jeszcze bardziej ulepszona, aby zaoferować możliwość wykonywania wielu "częściowych" operacji wycinania na obiektach Editable Poly w ramach jednej akcji. Podczas wykonywania operacji Smart Extrude do wewnątrz lub na zewnątrz, wyniki, które częściowo pokrywają się z innymi istniejącymi poli-powierzchniami zostaną dodane lub odjęte, a następnie czysto zszyte razem wzdłuż przecięcia. Zapewnia to większą elastyczność i łatwość użycia w interaktywnych operacjach modelowania wielokątów.
Zaktualizowana obsługa nacisku pióra tabletu
Program 3ds Max obsługuje teraz pełny zakres czułości na nacisk, jaki oferuje urządzenie typu tablet. Można korzystać z pełnego zakresu nacisku pędzla dostępnego we wszystkich narzędziach i funkcjach programu 3ds Max, takich jak malowanie Skin Weights, Viewport Canvas i Vertex Paint.
Modyfikator symetrii
W odpowiedzi na prośby użytkowników algorytmy spawania modyfikatora Symetria zostały zaktualizowane, aby zapewnić jeszcze bardziej przewidywalne wyniki poprzez znajdowanie pasujących do siebie par wierzchołków na lustrzanej powierzchni. Próg tolerancji umożliwia teraz spawanie wszystkich otwartych szczelin wzdłuż linii symetrii poprzez wyszukiwanie wszystkich pasujących par otwartych krawędzi w granicach odległości tolerancji. Te ulepszenia sprawią, że operacje symetrii będą szybsze i dokładniejsze niż dotychczas, nawet w przypadku modeli o otwartych powierzchniach.
Poprawiona wydajność modyfikatora Unwrap UVW
W modyfikatorze Unwrap UVW zastosowano różne optymalizacje wydajności, aby usprawnić tworzenie wątków i ogólne przetwarzanie modyfikatora. Modyfikator Unwrap UVW może być teraz stosowany do 8,5 raza szybciej, a okno edycji UV będzie otwierać się do 2,5 raza szybciej. Artyści odczują również szybsze wybieranie i manipulowanie danymi UV w oknie Edycja UV.
Zarządzanie ustawieniami zabezpieczeń
3ds Max zawiera teraz ustawienia zabezpieczeń, które mogą być zarządzane przez administratorów IT. Zapewnia to większy spokój ducha, ponieważ wymusza jednolite ustawienia bezpieczeństwa dla wszystkich instalacji 3ds Max i w konsekwencji pomaga włączyć 3ds Max do polityki bezpieczeństwa oprogramowania w całym studiu.
USD dla 3ds Max (publiczna beta)
USD for 3ds Max obsługuje teraz eksport danych animacji, takich jak animacje transformacji węzłów i pamięć podręczna animacji wierzchołków. Poprawiono również wydajność eksportu danych siatki i sceny oraz usprawniono obsługę eksportu/importu świateł fotometrycznych i kamer. USDView jest teraz dostarczany z wymaganymi zależnościami.
Dodatkowe funkcje:
- Dodano opcję eksportu, aby uwzględnić/wykluczyć ukryte węzły w USD Exporter.
- Dodano opcje kontroli eksportu danych kanału mapy z siatek.
- Dodano opcję automatycznego otwierania wyeksportowanych plików USD w USDView po wyeksportowaniu sceny.

Modelowanie i teksturowanie
Funkcje modelowania i teksturowania obejmują:
- Przepływy pracy z użyciem funkcji spline - Twórz i animuj geometrię na kilka intuicyjnych sposobów dzięki ulepszonym narzędziom spline.
- Obsługa otwartego języka cieniowania - twórz lub wykorzystuj istniejące wcześniej proceduralne mapy OSL z dowolnym obsługiwanym rendererem.
- Modyfikator fazowania - twórz najlepsze w swojej klasie proceduralne szczegóły modelowania krawędzi za pomocą prostych i precyzyjnych narzędzi.
- Zautomatyzowana retopologia i naprawa siatki - automatycznie optymalizuj geometrię modeli o wysokiej rozdzielczości, aby stworzyć czystą, opartą na quadach geometrię siatki.
- Edytor materiałów, tekstur i kolorów - stosuj wykończenia materiałowe, zmieniaj tekstury i używaj żywych kolorów, aby nadać swoim projektom fotorealistyczny wygląd.
- Smart Extrude - Interaktywnie wyciskaj powierzchnie obiektów 3D. Automatycznie odbudowuj i zszywaj przyległe powierzchnie.
- Modelowanie siatki i powierzchni - twórz parametryczne i organiczne obiekty za pomocą funkcji modelowania opartych na wielokątach, powierzchniach podziału i splajnach.
- NOWOŚĆ | Tworzenie tekstur - usprawnione, intuicyjne i w pełni skryptowe tworzenie tekstur.
- NOWOŚĆ | Modyfikator normalnych ważonych - Wbudowany kalkulator normalnych ważonych, który może być bezpośrednio stosowany do modeli 3D, umożliwiając tworzenie precyzyjnych projektów.
Animacja i efekty
Funkcje animacji i efektów obejmują:
- 3ds Max Fluids - Twórz realistyczne zachowania płynów, takich jak woda, olej, lawa, a także replikuj grawitację i efekty kolizji.
- Narzędzia do animacji postaci i riggowania - twórz animacje proceduralne i riggowanie postaci za pomocą narzędzi do animacji CAT, dwunożnych i tłumu.
- Ogólne narzędzia animacji - korzystaj z klatek kluczowych i narzędzi animacji proceduralnej, a także przeglądaj i edytuj trajektorie animacji bezpośrednio w rzutni.
- Ścieżki ruchu - podglądaj i dostosowuj ścieżki animacji bezpośrednio w rzutni.
- Efekty Particle Flow - twórz wyrafinowane efekty cząsteczkowe, takie jak woda, ogień, spray i śnieg.
- Nowe wtyczki - dostęp do setek wiodących w branży wtyczek innych firm, pochodzących z naszej rozległej społeczności.
Rendering
Funkcje renderingu obejmują:
- Brilliant Viewport - Zmniejsz interakcje projektowe dzięki podglądom rzutni o jakości renderingu, wyświetlając bezpośrednio materiały PBR i efekty kamery.
- Arnold dla 3ds Max - Wykorzystaj Arnold GPU Renderer do podglądu zmian w scenie w czasie rzeczywistym, w tym oświetlenia, materiałów i kamery.
- Activeshade viewport - interaktywne doświadczenie renderowania, które pozwala zobaczyć scenę w jakości zbliżonej do finalnego renderingu w trakcie pracy.
- Fizyczna kamera - Symuluj rzeczywiste ustawienia kamery, takie jak czas otwarcia migawki, przysłona, głębia ostrości, ekspozycja i inne.
- 3ds Max Batch - Wykorzystaj możliwości programu 3ds Max do automatyzacji, używając go jako prawdziwego narzędzia wiersza poleceń.
- Scene Converter - Płynnie i konsekwentnie zmieniaj materiały, światła, kamery, renderingi z jednego na drugi.

Znajdź Autoryzowanego Partnera Autodesk
Znajdź Autoryzowanego Partnera Autodesk i wybierz najlepszego spośród nich. Dzięki temu będziesz realizować zamierzone cele efektywniej oraz dostarczać klientom usługi najwyższej jakości.
Znajdź Autoryzowanego Partnera Autodesk